Educatia Gifted

Prin gifted education se respecta natura divina a omului si nu omul-marfa, omul de consum. Noi promovam omul creator, omul capabil sa-si dezvolte potentialele., Florian Colceag, Presedinte IRSCA Gifted Education
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Mier Aug 06, 2008 1:33 pm

Ma consider o bunica care se adapteaza timpurilor moderne desi,in adancul sufletului meu,am multe caracteristici ale bunicilor de altadata:inima calda,iubitoare de natura,ador calatoriile.
De fapt, calatoria este o schimbare a starii de constiinta. Inseamna mai curand “a simti”, decat “a sti”. Mai mult “a fi” decat “a face”.Pentru ca nu stim,niciodata, ce ne ofera drumul..
Altadata calatoriile faceau parte din initiere si cunoastere…
Se spune ca fiecare coltisor de lume isi are povestea sa..
JAPONIA e un miracol pentru un european ca mine.
Dupa 12 ore de zbor Paris-Narita am aterizat intr-un aeroport ce semana,mai degraba,cu o sera de flori in care predominau gingase orhidee in toate culorile curcubeului si a complementarelor acestora.
Ajunsa acolo am exclamat in sinea mea:am gasit ARMONIA!Apoi am respirat adanc incercand sa-mi intiparesc in suflet,pentru todeauna,frumusetea aceea ce parea ireala.Nu aveam camera foto ca sa pot imortaliza clipa..
Se spune ca Japonia este tara “marii armonii”(eu chiar am simtit-o),a armoniei Prezentului cu Trecutul,a Modernului cu Traditionalul,a Cerului cu Pamantul,a Materiei cu Spiritul,a Omului si a Naturii,a Lotusului si a Crizantemei.Poporul japonez este f.muncitor si f.amabil avand un zambet nelipsit pe fata.
Japonia este tara Buddhismului indeosebi (coexista si alte religii),tara samurailor si a shogunilor, a codului “bushido”-codul onoarei.
Japonia e o tara cu orase extrem de curate.Tokyo e un oras supra-aglomerat dar n-ai sa intalnesti zgomotul si praful din orasele noastre,un oras presarat cu gradini si multe locuri de agrement.Are si zgarie-nori,florile si bonsaii, cresc in ghivece pe strada fara sa le rupa nimeni.Am vazut minunate orhidee in pragul locuintelor.
MI-AR FI PLACUT SA FIU ELEVA IN JAPONIA!
Imi place scoala japoneza.
Am lucrat in invatamant ,ca profesor la tara ,apoi ca personal didactic auxiliar(bibliotecar) la oras.
N-am agreat elevii papagali si nici pe profesorii care incurajau asta.
Ca profesor, n-am acceptat ca un elev sa plece cu lectia neanteleasa de la ora mea.
De aceea, sunt tare curioasa ,cand ajung intr-o tara straina,sa cer informatii privind invatamantul si invatarea.
Informatii sumare,doar pt sufletul meu…
Imi place sa invat,imi place sa cunosc…
Ca urmare,m-am interesat si de felul cum se desfasoara invatamantul in Japonia.
Sistemul de invatamant japonez arata cam asa,6-3-3-4
-6 ani scoala elementara;
-3 ani de gimnaziu;
-3 ani de liceu;
-4 ani de invatamant superior.
Anul scolar incepe la 6 aprilie ,fiind structurat in 2 semestre.
Vacantele :
-6 saptamani in perioada de vara;
-1-2 saptamani vacanta de primavara, de sfarsit de an scolar;
-2-3 saptamani iarna
În clasele I-VI elevii poarta uniforme.



In iarna lui 2006 am fost surprinsa sa vad elevii imbracati ,baietii in pantaloni scurti iar fetele in fustite. In plina iarna.
Asta da,educatie de samurai.Copiii aceia aveau genunchii rosii,rosii.
Mi-era frig numai uitandu-ma la ei.
Alt aspect care m-a surprins a fost faptul ca,in clasele I-II,elevii au un invatator-sensei iar din clasa a-III-a schimba prietenii(colegii) dar si invatatorul.In clasa a III-a,un elev,are posibilitatea sa mai fie cu inca 2-3 prieteni( colegi) din clasele precedente.
Se pune accent pe socializare si pe dezvoltarea vocatiei fiecaruia.
Elevii sunt atent supravegheati si ,trimestrial se fac observatii ,inscrise in “catalog”,cu privire la comportamentul si evolutia lor la invatatura.
Nu se dau note ci calificative,nu exista premii pt invataturaDe mici,elevii sunt pusi sa presteze tot felul de activitati.Sa cultive o floare si s-o ingrijeasca pana la inflorire.Cand infloreste ,floarea este oferita mamei .Intrucat servesc masa la scoala,sunt pusi,prin rotatie ,sa-si serveasca colegii facand pe ospatarii.Se mai pune accent pe creatie.Elevilor li se dau teme apoi,fiecare, executa ce vrea dupa propria intuitie si inspiratie..Sunt premiati cei care au manifestat originalitate si creativitate.Sunt multe si diverse activitatile la care sunt cooptati ,alaturi de elevi ,si parintii acestora..
Referitor la religie-copiii sunt invatati si coordonati de invatatori si instructori sa mearga la templu.

Se pune mare accent pe educatia religioasa a elevilor,indeosebi morala ,fara a fi superficiali insa si fara a fi infricosati cu vreo pedeapsa din Cer...

In ASAKUSA-oras renumit in temple (aici locuieste fiica mea cu familia ei)exista templu Senso-Ji unde nepotul meu ,Dimitrios a fost “botezat” dupa un anume ritual.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI -partea a-2-a   Mier Aug 06, 2008 1:40 pm

Nepotul meu, Inoguchi Dimitrios este cercetas.Anul trecut,in august, eram in Japonia cand s-au reantors din tabara.
PREOTII BUDDHISTI PATRONEAZA CERCETASII,unii dintre preoti sunt instructori la cercetasi.
Cercetasii au un ziar al lor in care sunt consemnate activitatile lor si evidentiatii cercetasii merituosi.
M-a impresionat faptul ca,imediat ce s-au despovarat de rucsacuri,incolonati si insotiti de instructori, au mers la templu pentru a-i multumi lui Buddha(Dumnezeu) pentru protectie.



S-au rentors,tot incolonati, continuand ceremonia cercetasilor.S-au inmanat premii,unii cercetasi au luat cate 2-3 premii.Mentionez ca n-a ramas niciun cercetas nepremiat.



Toti erau veseli si multumiti.Dimitri tragea cu coada ochiului catre noi pentru ca n-avea voie sa iasa din formatie inainte de terminarea ceremonialului.
EVALUAREA ELEVILOR se face intr-un mod extraordinar.M-a impresionat foarte mult deoarece,sunt si mama .Am cinci copii, inteligenti care s-au pierdut pe parcursul anilor de scoala mergand pe linia de plutire.Motivul?Ma abtin sa-l spun.Deja e prea tarziu….Au reusit sa se realizeze din toate punctele de vedere.Vreau sa subliniez totusi un aspect:unul dintre fii,barbat la 37 de ani, n-o saluta pe fosta invatatoare pentru ca l-a umilit in fata colegilor. N-a putut uita nici azi.A ierta e crestineste,stiu, dar educa elevul in sensul adevarat al iertarii si iubirii.Teoria e teorie….romanii sunt sublimi in teorie dar multora le lipseste,latura morala ,cu desavarsire.
M-a impresionat cat de ocrotiti sunt elevii in japonia .In clasa se intra in papucii pusi la dispozitie de scoala.


INTRAREA IN SCOALA:

La sedintele cu parintii sau la orele deschise toata lumea se descalta intr-un loc special amenajat de unde preia papucii.
In plus, nimeni nu are voie sa intre in scoala in afara activitatilor speciale..Parintii isi asteapta copiii la poarta scolii.Cand s-au terminat orele, elevii sunt incolonati in curte insotititi fiind de sensei-ul(invatatorul)clasei respective.
Redau mai jos modul de evaluare a elevilor,in scoala elementara,respectiv a nepotului meu Inoguchi Dimitrios extrasa din actele oficiale ce le am la indemana.
PROCES- VERBAL DESPRE SITUATIA SCOLARA
INOGUCHI DIMITRIOS
Data nasterii:08.04.anul 1997 era crestina (Heisei anul 9)
Prin prezentul atest faptul ca,elevul mai sus mentionat,in timpul prezentei sale la scoala este,atat fizic cat si moral,un elev sanatos si vesel,fara probleme in privinta frecventei.Cat despre conversatia in limba japoneza,nu este inferior celorlalti elevi japonezi.Faptul ca se straduieste activ este atestat de “carnetele rezultatelor la invatatura”timp de 3 (trei) ani,rezultate identice celor anexate.
[Data]:01.05,anul 2007 era crestina(heise 19)
Director S.A.
SCOALA ELEMENTARA ASAKUSA
Numele si prenumele elevului:INOGUCHI Dimitrios
Anul 1,grupa 2
(A)-SITUATIA ACTIVITATILOR SPECIALE(activitate scolara-evenimente scolare etc.):
————————————————- ————————————————- —————————-
TRIMESTRUL 1
————————————————-
La ceremonia intalnirii si intampinarii elevilor din clasa intaia,potrivind cuvintele cu colegii,a vorbit.
TRIMESTRUL 2

Responsabil cu limba nationala(japoneza).La “undoukai”(sarbatoarea sportiva) a strans si ordonat caietele cu primele cuvinte tiparite.
TRIMESTRUL 3
————————————————- ————————————————- ———————————-
Responsabil cu prezenta.A facut prezenta,strigand numele prietenilor(colegilor sai-n.t.).
…………………………………………- …………………………………………………………………………………- ………..
SITUATIA VIETII SCOLARE-EVALUARE la PUNCTE DE VEDERE:
————————————————- ———————————————–
-Si-a insusit obiceiurile de baza ale vietii.
-Are suflet deschis si este plin de vitalitate.
-Face de la sine ceea ce gandeste ca este bine,se straduieste pana la capat.
-Gandeste el insusi,inventeaza si abordeaza.
-Este cumsecade cu prietenii (colegii-n.t.).
-Se apropie cu blandete de fiinte (ceea ce are viata)
-Ajuta si lucreaza cu bucurie.
-Activeaza netinand seama de ceea ce-i place sau displace
-Are grija de obiectele pe care le folosesc toti
————————————————- ————————————————- –
APRECIERILE PROFESORULUI RESPONSABIL(dirigintelui-n.t.):
————————————————- ————————————————-
TRIMESTRUL 1:
—————————-
La literele “hiragana”tiparite,a imitat (calchiat-n.t.) cu atentie literele si s-a straduit sa tina minte corect forma acestora.De exemplu,cand nu intelegea modul de scriere a unor litere ca “chya”etc.,venea singur sa intrebe.La cantina,chiar mancarea care nu-i placea,putin cate putin, a mancat-o,ajungand sa manance tot intr-un numar de zile.

——————————-
TRIMESTRUL 2:
—————————-
-Intotdeauna este plin de voie buna si are putere de munca din abundenta (inventiv).Deaorece ridica mana la lectie aproape in fiecare zi,raspunde si asculta parerea colegilor,cred ca este un fapt bun.La invatarea literelor “kanji”,chiar daca este putin greu,se straduieste sa scrie cu atentie.
———————————————
TRIMESTRUL 3:
————————-
La invatarea limbii nationale(japoneze),se pare a-i fi putin greu sa inteleaga ceea ce gandesc personajele lecturii,dar continua sa citeasca cu voce tare si sa comunice.Culorile,se pare ca ii place sa combine culorile si se bucura cand formeaza culori noi.
(Mentionez ca nepotul meu avea, doar doi ani de cand se stabilise in Japonia ,in momentul cand se faceau aceste aprecieri)
,,——,,——–,,———–,,———-,,—- ——-,,————,,———–,,———-,,- ——–,,———,,——-
( -SITUATIA ACTIVITATILOR SPECIALE (activitate scolara -evenimente scolare etc.)Anul2,grupa 2.
————————————————- ————————————————- ———————
TRIMESTRUL 1:
——————————-
Responsabil cu distribuirea scrisorilor:A distribuit “Stiri despre Asakusa” si “Stiri privind anul scolar” etc. tuturor elevilor.
————————————————- ————————————————- ————————————————- ———————-
TRIMESTRUL 2:
——————————
Desenator tehnic,sportiv-stafeta.A mers si a intrebat profesorul A.care sunt lucrurile avute de un desenator tehnic si le-a comunicat tuturor.
————————————————-
TRIMESTRUL 3:
responsabil cu gimnastica.Facandu-i pe toti sa se alinieze,le-a pregatit obiectele pe care le foloseau la lectie.
——–;—————;————————- ;———————–;————————- ———;———————;——————- ;——-
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI partea a-3-a   Mier Aug 06, 2008 1:40 pm

SITUATIA VIETII SCOLARE-EVALUARE la PUNCTE DE VEDERE:
________________________________
-Si-a insusit obiceiurile de baza ale vietii.
-Are suflet deschis si este plin de vitalitate.
-Face de la sine ceea ce gandeste ca este bine,se straduieste pana la capat.
-Face cu seriozitate cea ce trebuie sa faca.
-Gandeste el insusi,inventeaza si abordeaza.
-Este cumsecade cu prietenii (colegii-n.t.),are relatii bune cu ei si se ajuta reciproc.
-Se apropie cu blandete de fiinte(ceea e are viata).
-Ajuta si lucreaza cu bucurie.
Activeaza netinand seama de ceea ce-i place sau displace.
Are grija de obiectele pe care le folosesc toti.
————————————————- ————————-
APRECIERI ALE PROFESORULUI RESPONSABIL(dirigintelui-n.t.):
——————————————
TRIMESTRUL 1.:
————————–
Are simtul culorilor bogat.Inventand amestecul culorilor ,a putut sa faca peste 30 de culori noi.Recapituleaza sarguincios literele “kanji” dar,deoarece se intampla sa scrie neglijent,cred ca ar fi bine sa aiba grija sa scrie cu atentie.
TRIMESTRUL 2:
———————–
A ajuns sa poata sa innoate 25 m. in bazinul de inot in care ii era greu sa-si tina fata.La “sarbatoarea sportiva”(udokai)a desfasurat mare activitate ca sportiv-alergator la stafeta si la concert a avut rol de doctor.A recapitulat sarguincios si 99 de litere “kanji”.
TRIMESTRUL 3:
————————–
Si-a facut temele corect dar sunt cazuri cand se intelege ca a scris in graba.A ajuns ca la cantina sa poata sa manance fara sa lase nimic.Si in anul 3(clasa a treia-n.t_ straduieste-te,te rog!
—————;;—————–;;————- —-;;—————————-;;——————- ———;;——————————;;—- ——————
C-SITUATIA ACTIVITATILOR SPECIALE (activitate scolara-evenimente scolare etc.);Anul 3,grupa 1:
————————————————- ————————————————- ——————————————–
TRIMESTRUL 1:
——————————-
De serviciu la vestiarul cantinei,responsabil cu ziarul.a verificat daca la vestiarul bucatariei este ordine.
TRIMESTRUL 2:
————————
De serviciu cu curatenia vestiarului.A verificat ordinea si curatenia vestiarului.
TRIMESTRUL 3:
—————————
De serviciu cu gimnastica.
A pregatit obiectele pe care le folosesc la gimnastica si a facut ordine de buna voie.
SITUATIA VIETII SCOLARE-EVALUARE la PUNCTE DE VEDERE:
————————————————- ————————————————- ————–
-Si-a insusit obiceiurile de baza ale vietii.
-Are suflet deschis si este plin de vitalitate.
-Face de la sine ceea ce gandeste ca este bine,se straduieste pana la capat.
-Face cu responsabilitate ceea ce trebuie sa faca.
-Gandeste el insusi,inventeaza si abordeaza.
-Are grija de parteneri,nesilit de nimeni are relatii bune si se ajuta reciproc.
-Simtind minunatia naturii,are de la sine grija de viata altor fiinte din natura.
-Intelegand placerea muncii,lucreaza de buna voie.
-Gandindu-se la pozitia partenerului,actioneaza cu impartialitate si justete.
-Respectand promisiunile si regulile,are grija sa nu deranjeze alta persoana.
APRECIEREA PROFESORULUI RESPONSABIL (dirigintelui-n.t.):
————————————————- ——————–
TRIMESTRUL 1.
———————-
Oricare ar fi studiul,ridica mana,gandeste si-si spune parerea plin de demnitate.Faptul ca tine seama si-si insuseste parerea auzita,este si mai bine.Se joaca cu multi prieteni(colegi-n.t.).Face ziare si diferite lucrari prin tehnica de indoire a hartiei “origami”.Se pare ca-si petrece timpul in mod placut.
TRIMESTRUL 2.
—————————–
Si-a facut idee despre greutatea studiului,a putut sa inteleaga memorarea corecta.Are vointa.La serbarea artistica (anuala)data de elevi ,a vorbit cu voce tare,jucand admirabil rolul “regelui”.S-a straduit.
TRIMESTRUL 3:
—————————
La aritmetica,pune in discutie din ce in ce mai multe probleme si-si aduce caietul .De indata ce abordeaza corect o problema,prinde si mai multa putere.
La serbarea de “adio” a elevilor din clasa a 6-a,vorbind cu voce tare,a activat devenind centrul atentiei.Am putut observa si faptul ca a repetat,dar si seriozitate.



NOTAREA ELEVILOR:
Mentionez ca notarea ,elevilor,la obiectele de studiu se face tot prin calificative.
In cursul trimestrului se dau lucrari de control care se puncteaza de 0 la 100 puncte.In functie de punctele obtinute se da calificativul la obiectul respectiv.
Pentru fiecare elev exista un "dosar" in care se mentioneaza pe o parte EVALUAREA PUNCTELOR DE VEDERE iar pe cealalta parte EVALUAREA OBIECTELE DE STUDIU :
.Acest dosar este inmanat elevului pentru a fi prezentat parintelui.Parintele trebuie sa-si puna stampila care atesta luarea la cunostinta.In cazul nepotului meu tatal lui(Oto-san) aplica stampila lui.Nu se folosesc semnaturile de luare la cunostinta.
Completare:
-Elevii sunt invatati cu “responsabilitati” fata de membrii grupului, respectiv clasei sau cercetasi, din care fac parte.
-Membrii clasei se numesc prieteni sau parteneri.Si asta ,deoarece,majoritatea japonezilor au afaceri proprii iar copiii sunt pregatiti sa ajunga oameni de afaceri sau foarte buni angajati.Comunicarea este foarte importanta la ei.
-Intr-ajutoarea este foarte importanta si ea.Se cultiva inca de la gradinita.
-Respectul pentru persoanele in varsta sau elevii mai mari cu 2-3 ani este la mare cinste.Asa cum era in Romania intre cele doua razboaie mondiale cand fratele mai mic cu 2 ani ii spunea nene celuilalt mai mare.
-Invatatorul(sensei) nu sta la “panda” ca sa vaneze greselile elevului dimpotriva.El observa punctele mai slabe ale elevului apoi le comunica parintelui in particular.
-Elevul nu este umilit in fata clasei sau parintilor.Tendinta este ca invatatorul si parintele sa-si conjuge priceperea in a-l ajuta pe elev fara a-l face sa-si piarda increderea in sine.
-Inca de la gradinita se pleaca in tabere departe de casa parinteasca pentru a-i deprinde sa devina independenti.
-Elevii nu sunt crispati la ore iar daca gresesc la un raspuns nu sunt admonestati,raspunde alt elev.Am asistat la cateva ore deschise,inclusiv muzica.
-La muzica au un profesor special.In fiecare an se invata alt instrument muzical.
-Se pune accent pe sport inca de la gradinita.Se fac tot felul de concursuri in acest sens.
Se face popularizarea ,la TV ,a activitatilor desfasurate de elevi in timpul taberelor de vara.Au instructori si din strainatate care-i invata pe elevi(baieti si fetite)supravietuirea in padure,recunoasterea speciilor de pasari,gaze,ciuperci,copaci etc.
Sunt invatati sa protejeze viata,nu omoara gazele sa le puna in insectar dimpotriva,gazele se vand in recipiente speciale insotite de instructiuni pentru ingrijirea lor.
In filmele animate,japonezii s-au inspirat, de la platosa insectei denumite popular “radasca”, in confectionarea costumelor anumitor personaje.
Unele dintre cele mai sofisticate costume, ale eroilor, sunt inspirate dupa forma carcasei anumitor insecte,altele decat “radasca”.

-Cercetasii isi fac singuri bagajele,le cara pana la autocar,se gospodaresc in tabara respectiva.Cu ocazia taberelor studiaza natura,merg la pescuit etc.
-Nepotul meu a fost laudat intr-un ziar local pentru ca a avut initiativa de a strange bani si obiecte pentru ajutorarea copiilor chinezi afectati de cutremur.
-Dimitri are 11 ani si de la data de 06.04.08 a trecut in clasa a V-a.
Obiectele de studiu sunt urmatoarele:
1-Limba nationala(japoneza)
2-Matematica
3-RIKA(manual ce cuprinde 3 obiecte de studiu):
-Chimia
-Fizica
-Botanica
4-SHAKAI(manual ce cuprinde 2 obiecte de studiu):
-Istoria
-Geografia
5-Muzica(in fiecare an se studiaza alt instrument)
6-Sport
7-Desen
8-Lucru Manual

-Desi e “gaikokujin”(strain)scoala nu face diferente intre etnii,dimpotriva….
-Este agreat de prieteni (colegi) si invatatori si profesori pentru ca e un copil vesel,vorbaret.Copiii japonezi sunt timizi..La cercetasi are un “grad” de sef la cei de varsta lui..Acest lucru nu a deranjat prietenii japonezi care au bun simt.
Bunul simt fiind rezultanta educatiei de acasa,de la gradinita,scoala…
-Desi parintii unora dintre elevi sunt foarte bogati venind in uniforma si nu numai asta,nu se face nicio diferenta intre elevi. Elevii cu parinti bogati nu-si dau aere,la ei omul care munceste(indiferent de munca)este respectat.
-Cartile pentru lectura sunt foarte ieftine.Mai ieftine decat jocurile mecanice la care japonezii sunt asi in inventivitate.
-TV-ul -nu exista canale cu filme pentru adulti si nici alte lucruri indecente.Cine doreste aceste canale plateste scump pt acces.
-Nici la hoteluri nu exista asa ceva.
Cine doreste sa vizioneze un film pentru adulti plateste o taxa piperata.
Floarea Carbune-Cta
P.S.Astept intrebari,punctual…daca e nevoie de completare.Deh,bunica poate ca a omis ceva:)) sunny
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
adina
Admin
avatar

Mesaje : 58
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Joi Aug 07, 2008 12:16 am

Cel mai mult imi place cum se face evaluarea elevilor. Sunt foarte incantata de sistem si cred ca o sa il preiau si eu putin in clasa I anul acesta - asa pentru sufletul meu -
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://gifted.forumz.ro
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Joi Aug 07, 2008 8:20 am

Admin a scris:
Cel mai mult imi place cum se face evaluarea elevilor. Sunt foarte incantata de sistem si cred ca o sa il preiau si eu putin in clasa I anul acesta - asa pentru sufletul meu -
Merita sa incerci.Oricum,esti un "pionier" in multe lucruri minunate,de ce n-ai incerca si asta?Eu cred in tine,esti o persoana cu initiativa,f.curajoasa prin incercarea de a urni o "rotita" dintr-un "sistem" ruginit.Iti doresc mult succes!
Model de lucrari de control:


Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
adina
Admin
avatar

Mesaje : 58
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Joi Aug 07, 2008 9:44 am

Pana acum vedeam educatia cu ochii dascalului, acum obligatoriu o vad si cu ochii mamei. Descopar la copiii mei , in fiecare zi , lucruri minunate mici miracole ale dezvoltarii umane despre care citisem numai in carti pana acum. Ma gandesc cat de dramatic ar fi ca ele , preferintele sale, disponibilitatile sale, talentele sale sa treaca neobservate sau sa fie [ur si simplu tratate superficial. Nu pot sa nu ma gandesc cat de bine ar fi ca toate aceste mici amanunte care construiesc de fapt personalitatea sa fie bagate in seqama si sa stea la baza unei abordari diferentiate a manierei de predare daca nu a unei curricule diferentiate ( sa nu visez prea mult)
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://gifted.forumz.ro
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Vin Aug 08, 2008 4:23 pm

Admin a scris:
Pana acum vedeam educatia cu ochii dascalului, acum obligatoriu o vad si cu ochii mamei. Descopar la copiii mei , in fiecare zi , lucruri minunate mici miracole ale dezvoltarii umane despre care citisem numai in carti pana acum. Ma gandesc cat de dramatic ar fi ca ele , preferintele sale, disponibilitatile sale, talentele sale sa treaca neobservate sau sa fie [pur si simplu tratate superficial. Nu pot sa nu ma gandesc cat de bine ar fi ca toate aceste mici amanunte care construiesc de fapt personalitatea sa fie bagate in seama si sa stea la baza unei abordari diferentiate a manierei de predare daca nu a unei curricule diferentiate ( sa nu visez prea mult)
.
Sincer,mie nu mi se pare un vis,dimpotrivă...Călătoria de 1000 de pași incepe cu primul pas.Te rog sa faci tu primul pas.Ai mari potențe:cutezantă,entuziasm,creativitate,intuiție,răbdare,ești mamă ș.a.
Cred că si alții gândesc la fel ca tine numai că..n-au curaj s-o spună.Dacă am moștenit ceva de care ne "vindecăm" greu este FRICA.Și,de-ar fi numai asta...
Am incredere în tine si in cei necunoscuți incă,care gândesc ca tine.
Baftă!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Angel

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Sam Aug 09, 2008 7:39 am

A fost o experienta extraordinara. Si, ajung totusi la intrebarea Adinei: cati ani ne trebuie sa ajungem la nivelul sistemului educativ de la Singapore?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Angel

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Sam Aug 09, 2008 7:45 am

Nu pot sa ma abtin: pozele sunt atat de minunate. As vrea totusi sa fac o sinteza pentru revista Excelenta cu observatiile facute de bunica. E o placere sa citesti in ochii unui om care povesteste cu atata placere si caldura, parca ii vezi sufletul, dincolo de calculator, simtim totusi, ca suntem OAMENI.
Multumiri Adinei!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
flora

avatar

Mesaje : 6
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   Sam Aug 09, 2008 8:23 pm

[quote="Angel]Nu pot sa ma abtin: pozele sunt atat de minunate. As vrea totusi sa fac o sinteza pentru revista Excelenta cu observatiile facute de bunica. E o placere sa citesti in ochii unui om care povesteste cu atata placere si caldura, parca ii vezi sufletul, dincolo de calculator, simtim totusi, ca suntem OAMENI.
Multumiri Adinei![/quote]


Dragă Angel iți mulțumesc pt aprecieri,eu sunt "bunica",imi poți spune Floarea ,adică pe nume .Mulțumesc si eu Adinei pentru că a făcut posibil acest lucru,impărtășirea impresiilor mele care sunt scrise cu intenția de a ajuta intr-un fel.o apreciey pe Adina foarte mult sio numesc-i spun:"copil" genial cu inima până la soare.Uneori ,o idee bună conteaza foarte mult, fiind un punct de plecare intr-un viitor proiect.Pozele sunt făcute , mai mult cu dragoste ,decât cu pricepere.Când dragostea iți conduce mâna ,mintea,trupul ,inima,ies lucruri frumoase.Da,suntem oameni!Aici,in fața monitorului cât și pe stradă sunt aceeași.Nu mi-e rușine sa fiu eu insămi.Să spun ce gândesc fără a răni,să am un punct de vedere.
E posibil să ne schimbăm dar....schimbarea incepe cu noi inșine.Nimeni nu schimbă pe nimeni dacă insul nu are bunăvoința a se schimba.Eu cred că trebuie inceput cu a vedea,mai intâi ,ce e bun in celălalt ,apoi depus un mic efort pentru a-l face sa constientizeze ce lucruri bune are in el.Apoi ajutat să si le dezvolte.De regulă,la români ,se caută, mai intâi ,defectele și nu calitățile.Ca să observi calitățile unui om ,trebuie sa le ai si tu ,altfel nu poti recunoaște geniul intr-un trup firav si timid cum sunt unii dintre elevi. Iti trebuie cunoaștere,observație obiectivă,suflet,empatie,bunăvoință,toate puse in slujba elvului și ,nu susținute doar teoretic.S-a dus vremea teoriei cand elevii erau puși sa memoreze cărți intregi..Sunt generații de copii, foarte inteligente,iubitoare , dotați cu har și insușiri ce țin, mai mult de " para".E drept,sunt rebeli, , pentru că nu suportă regulile rigide care-i privează de libertatea de a gândi.Degeaba memorezi ,ceva, crezând ca ai invățat daca nu si gândești.Memoria te lasă in pană de cele mai multe ori.
Acești copii au compasiune față de toate ființele vii si față de planetă,iubind și dorind pacea.
Ei reacționeză față de nedreptate,cruzime,neomenie,tipare,constrangeri,prostie si lipsa de empatie a persoanelor mature.E timpul sa recunoaste,noi maturii ca,in anumite privințe,suntem depășiți de vremuri și,să invățăm de la ei si cu ei, Iubirea,Compasiunea,Tolerența ș.a.
Intrucât eu sunt autorul articolului ,Angel ,ai libertatea sa faci sinteza pentru revista EXCELENTA.
P.S.-A nu se ințetege că dau sfaturi.
Imi exprim părerea in urma unei experiențe de viată și a celor văzute in Japonia ,lucruri ce m-au uimit.

Angel iți spun un secret ,dar rămane intre noi:eu insămi am fost o "rebelă",sunt o "rebelă"!
De aceea nu "ruginesc" ...Smile
Toate cele bune si,mulțumim Adinei,copilul geniu cu inima pâna la soare.sunny
FAMILIA-DESEN FĂCUT DE DIMI IN 20.08.2007
floarea sunny sunny sunny flower
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI   

Sus In jos
 
EDUCATIA JAPONEZA VAZUTA PRIN OCHII UNEI BUNICI
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Educatia Gifted :: Educatia viitorului :: Educatia gifted in alte tari-
Mergi direct la: