Educatia Gifted

Prin gifted education se respecta natura divina a omului si nu omul-marfa, omul de consum. Noi promovam omul creator, omul capabil sa-si dezvolte potentialele., Florian Colceag, Presedinte IRSCA Gifted Education
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiþi | 
 

 Educatia prin Arta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
adina
Admin
avatar

Mesaje : 58
Data de înscriere : 05/08/2008

MesajSubiect: Educatia prin Arta   Mier Aug 06, 2008 11:39 pm

Educatie prin Arta Dramatica


Arta Dramatica reprezinta un punct de plecare in invatarea unei palete largi de modalitati de exprimare a emotiilor, a starilor interioare, a trecerii de la concret la abstract. Copiilor le place nespus de mult sa se joace “de-a … “ tot felul de situatii inventate ad hoc, mimand astfel situatii din lumea reala , stabilind raporturi sociale, rezolvand conflicte intr-un mod activ si creativ. Introducerea unor elemente de arta dramatica in timpul lectiilor sau chiar ca disciplina optionala este de un real folos pentru dezvoltarea interactiunii sociale, pentru punerea in valoare a copiilor mai timizi, pentru rasturnarea unor ierarhii sociale inerente deja existente in clasa de elevi , ierarhii care pe unii dintre ei ii aseaza intr-o pozitie dezavantajoasa. Punerea in scena a unei piese de teatru cu elevii de varsta scolara mica este o activitate care daca este facuta in afara orelor de curs poate ocupa pana la doua luni de lucru intens zilnic. La Scoala de Vara a Educatiei de Excelenta Straja 2008 am facut pe parcursul unei ore de curs cu elevii si profesorii deopotriva o demonstratie insotita de explicatii a unor strategii didactice folosite pe parcursul celor 2 luni de lucru pe care le-am folosit pentru a pune in scena Vrajitorul din Oz cu elevii mei de clasa a4-a .

Obiectivele urmarite au fost :

Exemplificarea unor elemente de arta a actorului
Stimularea creativitatii gestuale a auditoriului
Improvizarea unei piese de teatru folosind elemente de décor aflate in natura

Pentru exemplificare am folosit exercitii de mers, de postura, de emisie vocala insotita de gesturi pe care le-am demonstrat impreuna cu auditoriul si pe care le-am folosit in timpul pregatirii cu clasa de elevi. Trecerea de la concret la abstract poate fi mijlocita de un exercitiu de mimare a unor obiecte/fiinte pe care de asemeni l-am demonstrat . A spune aceeasi replica dar cu dispozitii diferite care ii si schimba intelesul a fost unul dintre exercitiile preferate ale publicului. Toate acestea s-au constituit in demonstratii privind modalitatile de dezvoltare a creativitatii gestuale , modalitati care folosite la clasa pot adduce in mijlocul atentiei atat personalitatile diferite ale copiilor cat si nivelul lor aptitudinal in acest domeniu.

Trecerea catre partea de improvizatie am realizat-o cu un exercitiu de improvizatie colectiva a unor gesturi care sa redea miscarea valurilor marii care se sparg de stancile de la mal. Au fost astfel activati si cei care pe parcursul exercitiilor anterioare au preferat sa stea pe margine , cu personalitati mai timide , creand astfel un cadru potrivit pentru momentul de improvizatie si de teatru interactiv.

Teatrul interactive presupune un mare efort creativ din partea celui care construieste intriga si personajele initiale care apar pe scena. Implicarea publicului in desfgasurarea si dezvoltaera firului epic este lasata libera, dar personajul initial trebuie sa fie pregatit sad ea o replica “deschisa” atunci cand ii vine randul astfel incat piesa sa poata fi continuata.

Pentru a fi posibila folosirea elementelor de décor natural , am ales o idée in care sa fie implicate personaje fantastice . Astfel o pietricica mica cat un varf de ac a devenit printesa iar o bucata de scoarta de copac de marimea unui deget , a devenit catarama de la tunica zmeului care era invizibil. Castelul a fost construit ad hoc de catre public din pietre mai mari sau mai mici, fiecare dintre cei care au dorit sa inventeze noi personaje sau noi replici au avut loc pe scena generoasa a platoului din fata cabanei.

In cea de a doua zi alocata temei am prezentat spectacolul Vrajitorul din Ozcu cativa dintre elevii mei prezenti in tabara dar si cu alti copii in locul protagonistilor lipsa . Piesa a fost foarte bine primita de public fiind o exemplificare potrivita pentru discutiile si exercitiile practicate cu o zi inainte .


Trainer:
Adina Tulbure
Institutor, Colegiul National de Arte Regina Maria
fotografii aici : apasa aici


Cateva secvente din spectacolul care a avut loc la Colegiul NAtional de Arte Regina Maria pe
6 iunie 2008
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://gifted.forumz.ro
 
Educatia prin Arta
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Educatia Gifted :: Scolile Educatiei de Excelenta :: Tabara Gifted Straja 2008-
Mergi direct la: